گفت وگوی مقام مصری با یمنی ها و اعتراض عربستان
گفت وگوی مقام مصری با یمنی ها و اعتراض عربستان
یک شنبه 21 تير 1394 ساعت | بازدید : 2869 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

تهران- ایرنا- دیدار عارف الزوکا دبیر کل حزب کنگره سراسری یمن وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن با عبدالرحمن صلاح معاون وزیر خارجه مصر با اعتراض شدید عربستان مواجه شد.

 

به گزارش پایگاه خبری یمن جورنال ،عارف الزوکا دبیر کل حزب صالح رئیس جمهوری سابق یمن با اظهار خرسندی از نتایج این دیدار وبرگزاری نشستی در خصوص تجاوزعربستان به یمن در قاهره گفت: درک مصر از اوضاع یمن بسیار دقیق تر از دیگر کشورهای عرب است.

الزوکا در این نشست با بررسی ابعاد تجاوز عربستان به یمن وآثار مخرب آن در شهرهای این کشور بر تداوم مقابله با متجاوزان تاکید کرد.

یک منبع دیپلماتیک عربستان با اعتراض به وزارت خارجه مصر نسبت به همکاری این کشور با حزب صالح وبرگزاری نشست هایی با حضور دبیر کل این حزب در مصر هشدار داد.

ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز با اعتراض به دولت مصر گفت:از تغییر موضع کشور مصر و حضور هیات حزب صالح در قاهره تعجب می کنیم.

وی خواستار توضیح مقامات مصری درباره دیدار هیئت حزب صالح با عبد الرحمن صلاح معاون وزیر خارجه مصر وتغییر موضع قاهره از بحران یمن شد.

عارف الزوکا دبیر کل حزب صالح در این دیدار خواستار توقف تجاوز عربستان به یمن ورفع محاصره از این کشور شد.

همزمان جنبش انصار الله یمن نمایشگاه عکسی از آثار تجاوز عربستان به یمن که بیانگر کشتار مردم این کشور وتخریب زیر ساخت های آن با عنوان رسوایی تجاوز عربستان به یمن است در مصر بر پا کرد.

بیش از سه ماه تجاوز وحشیانه مستمر عربستان به شهرهای یمن وکشتار زنان، کودکان ومردان این کشور خوی وحشیگری آل سعود را برای دیگر کشورهای عرب همراه آن در ائتلاف تجاوز به یمن از جمله مصر نیز آشکار ساخت.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.


انصارنیوز
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 263
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :