متن خطبه عید فطر 94 رهبر انقلاب
متن خطبه عید فطر 94 رهبر انقلاب
سه شنبه 30 تير 1394 ساعت | بازدید : 14867 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

نماز عید فطر مانند سال های گذشته در تمامی شهر های ایران باشکوه برگزار شد . در تهران ،‌مصلای امام خمینی شوری دیگر برپا بود.نماز عید فطر امسال تهران در مورخ 27 مرداد 1394 در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد .متن کامل خطبه رهبر انقلاب.

در این پست برای شما کاربران گرامی متن کامل خطبه را و همچنین نکات گلچین شده را بازگو خواهیم کرد:

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران در مصلای تهران و عید فطر متن خطبه را به شرح زیر قرائت کردند:

۱ شوّال ۱۴۳۶
مصلی امام خمینی تهران
بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
السّلام عليكم و رحمةاللَّه. الحمدللَّه ربّ‌العالمين، الحمدللَّه الّذى خلق السّماوات و الارض و جعل الظّلمات و النّور ثمّ الّذين كفروا و ربّهم يعدلون. نحمده و نسبّحه و نتوب اليه و نصلّى و نسلّم على حبيبه و نجيبه و خيرته فى خلقه سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الاطيبين الاطهرين المنتجبين الهداة المهديّين المعصومين سيّما بقيّةاللَّه فى الارضين.
تبريك عرض ميكنم [اين‌] عيد سعيد را به همه‌ى شما برادران و خواهران و به ملّت عزيز ايران و به مسلمانان سراسر جهان. و شما نمازگزاران و خودم را توصيه ميكنم به رعايت تقواى الهى، پرهيزكارى، مراقبت از نفس و دورى از گناه.
ماه رمضان امسال به معناى واقعى كلمه، يك ماه مبارك بود؛ بركات الهى بر اين ملّت فروباريد و نشانه‌هاى آن در روزه‌دارىِ روزهاى بلند و گرم، در محافل قرآنىِ گسترده‌ى در همه جاى كشور، در مجالس عظيم دعا و توسّل - كه هزاران جوان و پير و مرد و زن، دست تضرّع و دعا بلند ميكردند، با خداى خود مخلصانه و خاشعانه سخن ميگفتند - در انفاقها، در افطارى‌هاى گسترده‌اى كه خوشبختانه چند سالى است رواج پيدا كرده است در مساجد، در معابر، در خيابانها، و بالاخره در راه‌پيمايى عظيم روز قدس [ديده شد]؛ اينها نشانه‌هاى رحمت الهى است؛ مردم روزهدارى كه شب قبل را به‌مناسبت احياء بيست‌وسوّم ماه مبارك رمضان و شب قدر تا صبح بيدارى كشيده بودند، در روز گرم تابستان، با زبان روزه در اين راه‌پيمايى عظيم شركت كردند. اينها است راه درست شناخت ملّت ايرن؛ اين ملّت ايران است. اين ملّت ايران است كه ماه رمضان در محراب عبادتْ آن‌جور، و در صحنه‌ى مقابله و مبارزه‌ى با استكبارْ اين‌جور، خود را عرضه ميكند و نشان ميدهد. ملّت ما را از زبان مغرضِ ديگران نبايد شناخت؛ ملّت ما را از خودش، از شعارش، از حركتش، از اين جلوه‌هاى عظيم بايد شناخت؛ اين است ملّت ايران. آنچه دشمن با فضاسازى سعى ميكند از ملّت ايران نشان بدهد و بعضى كج‌فهم‌ها هم متأسّفانه همان را تكرار ميكنند، انحراف و غلط است. ملّت ايران همان ملّتى است كه ابعاد و اجزاء گوناگون خود را در اين ماه رمضان نشان داد. ان‌شاءاللَّه امروز، همه‌تان كارنامه‌ى قبولى ميگيريد؛ امروز ان‌شاءاللَّه به‌مناسبت عيد، ملّت ايران كارنامه‌ى قبولى اين عبادات را از منبع لطف و رحمتِ پروردگار خواهد گرفت؛ ان‌شاءاللَّه بعضى از شما علاوه‌ى بر كارنامه‌ى قبولى، جايزه هم ميگيريد، درجه هم ميگيريد، اعتلاى معنوى و روحى هم پيدا ميكنيد. شعارهاى ملّت ايران، نشان داد كه جهت‌گيرى‌ها چيست؛ در روز قدس، شعار مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا، فضاى كشور را تكان داد؛ مخصوص تهران و شهرهاى بزرگ هم نبود؛ همه‌ى كشور در زير چتر اين حركت عظيم قرار گرفت.
پروردگارا ! از ملّت ايران، به رحمت و لطف خود قبول بفرما؛ پروردگارا ! توفيقات خود، رحمت خود و الطاف بى‌پايان خود را بر اين ملّت فرو ببار؛ پروردگارا ! شهداى عزيز ما را، امام بزرگوار را، همه‌ى كسانى كه ملّت را در اين راه كمك كردند و يارى كردند را ، مشمول رحمت و مغفرت خود قرار بده.
بِسمِ‌اللَّهِ‌الرَّحمنِ‌الرَّحيمِ * وَالعَصرِ *...

---------------------------------

اما نکات زیر را برای افرادی که متن را متوجه نشدند باز گو می کنیم:

* مردم روزه داری که شب قدر را به مناسبت احیاء تا صبح بیداری کشیده بودند، در روز گرم تابستان با زبان روزه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند، اینهاست راه درست شناخت ملت ایران.

* ملت ما را از خودش، از شعارش، از حرکتش و از این جلوه های عظیم باید شناخت. آنچه که دشمن با فضاسازی سعی می‌کند از ملت ایران نشان دهد و بعضی کج فهمها هم همان را تکرار میکنند انحراف و غلط است.

* شعارها نشان داد که جهتگیری مردم چیست. شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا فضای کشور را تکان داد و مخصوص تهران و شهرهای بزرگ هم نبود.

* ایشان ضمن تشکر از دست اندرکاران مذاکرات طولانی و نفس‌گیر هسته‌ای فرمودند: چه این متنی که تهیه شده است در مجاری قانونی خود تصویب بشود یا نشود اجر آنها محفوظ است.

* برای تصویب این متن (جمع بندی مذاکرات) یک مسیر قانونی پیش بینی شده ای وجود دارد که باید این مسیر را طی کند. انتظار ما این است که دست اندرکاران با دقت مصالح کشور و ملی را در نظر بگیرند و آنچه را که تحویل ملت خواهند داد بتوانند آن را با گردن افراشته در برابر خدای متعال هم ارائه بدهند.

* چه این متن تصویب بشود یا نشود به حول و قوه الهی اجازه هیچ گونه سوء استفاده ای از آن نخواهد شد. اجازه خدشه در اصول اساسی نظام اسلامی به کسی داده نخواهد نمیشود. قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت کشور به فضل الهی حفظ خواهد شد.

* جمهوری اسلامی در زمینه قابلیتهای دفاعی و حریم امنیت کشور، آن هم در این فضای تهدیدی که دشمنها برایش به وجود می‌آورند هرگز تسلیم زیاده خواهی نخواهد شد.

* با این مذاکرات و با متنی که تهیه شده، در هر صورت سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد. سیاست های آمریکا در منطقه با سیاست های جمهوری اسلامی 180 درجه اختلاف دارد.

* این آقا (رئیس جمهور امریکا) گفته است می تواند ارتش ایران را نابود کند، قدیمی های ما این جور حرف ها را لاف در غریبی می گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می خواهند از تجربه های خود درست استفاده بکنند بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد آمریکای متجاوز و جنایتکار است.

تمام

منبع:دفتر حفظ و نشر آیت الله العظمی خامنه ای ، سایت مذهبی یارگمنام


انصارنیوز
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 263
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :