اینترفکس: ایران 5 سامانه اس-300 دریافت می‎کند
اینترفکس: ایران 5 سامانه اس-300 دریافت می‎کند
چهار شنبه 26 فروردين 1394 ساعت | بازدید : 1677 | نویسنده : خبر گذاری انصار نیوز | ( نظرات )

خبرگزاری اینترفکس با بیان اینکه ایران در مرحله اول می‌تواند 5 سامانه اس-300 از روسیه دریافت کند، به نقل از یک ژنرال روس نوشته است که تصمیم مسکو، جبران اشتباه ژئوپلیتیکی است که روسیه در این سال‌ها مرتکب شده است.

خبرگزاری اینترفکس روز سه‌شنبه به نقل از یک کارشناس روسی گزارش داد که ایران در مرحله اول می‌تواند تا 5 سامانه اس-300 از روسیه خریداری و دریافت کند.

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هم اعلام کرد که تحویل این سامانه می‌تواند هر لحظه صورت گیرد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در این زمینه تاکید کرد که فروش و تحویل این سامانه به ایران خطر و تهدیدی علیه هیچ کشور دیگری نیست.

اینترفکس امروز همچنین به نقل از یک ژنرال روس نوشته است که تحویل اس-300 به ایران جبران «اشتباه ژئوپلیتیکی» است که روسیه در این مدت مرتکب شده است.

اس-300 سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد.

تصمیم مسکو برای تحویل این سامانه به ایران، واکنش منفی رژیم‌صهیونیستی و آمریکا را در پی داشته است. بنا بر اعلام واشنگتن، جان کری وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در تماس با لاوروف، به این تصمیم مسکو اعتراض کرده است.

روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس ـ 300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال فسخ قرارداد تحویل 5 سامانه موشکی «اس-300» به این کشور از سوی دولت روسیه به ارزش حدود 800 میلیون دلار، از طرف روسی به دادگاه بین المللی ژنو شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.



انصارنیوز
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 263
:: کل نظرات : 2

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 127
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 972
:: بازدید ماه : 3734
:: بازدید سال : 5776
:: بازدید کلی : 92332